Policy| Allmänna villkor| Haelo
Hem /Terms of Service

Terms of Service

ALLMÄNNA VILLKOR


ALLMÄNT

Följande villkor ("Villkor") gäller mellan dig och Haelo Clinic AB (org.nr. 559343-0233) ("Haelo", "oss", "vi") och gäller för all användning av och alla beställningar som görs på Haelos webbplats www.haelo.se ("Webbplats"). 

Genom att använda webbplatsen och/eller göra en beställning på webbplatsen bekräftar du att du har läst villkoren och att du accepterar att vara bunden av dem. Innan du accepterar villkoren ska du också läsa och förstå vår integritetspolicy.

Beställningar får endast göras av personer som är 18 år eller äldre. Observera att vi för närvarande endast levererar våra produkter inom EU.

Haelo förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren. Datumet för den senaste uppdateringen finns i det sista avsnittet av villkoren. Observera att de villkor som gäller för din beställning alltid är de villkor som du har läst och accepterat innan du gjorde din beställning och inte en senare version. Du bör behålla en kopia av dessa villkor för framtida bruk. 

Observera att Haelo inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager eller kan köpas. Haelo förbehåller sig rätten att sluta sälja en produkt. 

Språket i villkoren är engelska och/eller svenska men kan uppdateras från tid till annan enligt Haelos gottfinnande.  

  1. DEFINITION AV EN ORDER

En beställning definieras som någon av de fysiska produkter som tillhandahålls av Haelo, t.ex. hudvårdsprodukter och behandlingar som inkluderar, men inte begränsat till, hudbehandlingar, estetiska injektioner och konsultationer. Alla fysiska och icke-fysiska produkter på webbplatsen kallas ("produkter") och att ta del av en produkt utgör därför en beställning. Mer information om våra produkter finns på webbplatsen.

  1. BESTÄLLNING AV EN BESTÄLLNING

Se till att du läser och förstår villkoren innan du gör en beställning.

Innan du gör din beställning får du möjlighet att granska dina val, den information du har lämnat, det totala priset för din beställning och korrigera eventuella inmatningsfel. Observera att produkterna i din shoppingbag inte är reserverade och kan köpas av andra kunder tills du gör din beställning. 

Om långvarig inaktivitet leder till att din anslutning till webbplatsen misslyckas kan ditt val av produkter gå förlorat. I sådana fall måste du ange dina val av produkter på nytt i kundvagnen.

  1. BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE 

När du har skickat din beställning skickar Haelo dig en automatisk orderbekräftelse via e-post för att bekräfta att vi har tagit emot din beställning och att vi kommer att börja kontrollera tillgängligheten av beställningen. Observera att e-postmeddelandet om orderbekräftelse är en bekräftelse på att vi har tagit emot din beställning och inte ett godkännande av beställningen. 

  1. AVBOKNINGSREGLER

För att ge alla möjlighet att besöka oss har vi en avbokningspolicy. När du bokar ett besök hos oss godkänner du följande: Alla avbokningar och ombokningar för injektioner och hudbehandlingar måste göras minst 48 timmar före det bokade besöket. Vid avbokning eller ombokning senare än den angivna tidsperioden kommer kunden att debiteras en avgift för sen avbokning på 1 000 SEK för injektionsbehandlingar, 500 SEK för hudbehandlingar och 500 SEK för gratis återbesök. Om en behandling avbryts på grund av att kunden inte anländer kommer kunden att debiteras en avgift för utebliven ankomst på 1 000 SEK för injektionsbehandlingar, 500 SEK för hudbehandlingar och 500 SEK för gratis återbesök. Om en klient anländer sent och Haelo bedömer att behandlingen därför inte kan genomföras i tid, kommer klienten att debiteras en no-show-avgift på 1 000 kr för injektionsbehandlingar, 500 kr för hudbehandlingar och 500 kr för gratis återbesök. Haelo förbehåller sig också rätten att neka behandlingar om kunden är gravid eller ammar och om behandlingen ställs in på grund av detta kommer kunden att debiteras en avgift på 1 000 kr för injektionsbehandlingar och 500 kr för hudbehandlingar. Alla avbokningar måste göras via vår webbplats: www.haelo.se, via e-post: hello@haelo.se eller via den länk som du får i din bokningsbekräftelse. Observera att avbokningar inte accepteras via andra forum, t.ex. sociala medier.

  1. TJÄNSTER FRÅN TREDJE PART

Vi använder ibland tjänster och/eller produkter från tredjepartsleverantörer. Dessa leverantörer agerar utanför vår kontroll och vi är inte ansvariga för eventuella skador som orsakas av en handling eller underlåtenhet som kan tillskrivas en sådan leverantör. Vi tillhandahåller produkter endast för ditt personliga bruk. 

  1. GODKÄNNANDE OCH LEVERANSBEKRÄFTELSE

Observera att alla beställningar som du gör måste godkännas av oss. Vi kan, efter eget gottfinnande, välja att inte acceptera din beställning av någon anledning utan att vi kan ta något ansvar för dig. När beställningen har behandlats skickas ett e-postmeddelande med bekräftelse på leverans med all relevant information om din beställning. Leveransbekräftelsen är vårt godkännande av din beställning.

Observera att Haelo inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Om en produkt inte är tillgänglig kommer vi att kontakta dig inom kort, via telefon eller e-post. 

Om vi redan har tagit emot betalning för beställningen kommer vi att återbetala beloppet till dig om vi av någon anledning inte accepterar din beställning. 

  1. PRISER

De priser och leveranskostnader som anges på webbplatsen inkluderar moms.

De priser och leveranskostnader som visas på webbplatsen kan variera från tid till annan och Haelo är inte bunden av priset förrän Haelo har accepterat beställningen genom att skicka en leveransbekräftelse till dig. Priserna kan också variera mellan den fysiska butiken och webbplatsen. 

Om du har gjort en beställning och priset har ändrats innan vi har godkänt din beställning (genom att skicka dig en leveransbekräftelse), kommer vi att meddela dig per e-post om prisändringen och ge dig möjlighet att göra en ny beställning med det nya priset eller annullera den gamla beställningen. Om vi inte kan kontakta dig kommer din beställning att annulleras. Haelo förbehåller sig alltid rätten att annullera en beställning innan vi godkänner beställningen. Om vi redan har mottagit betalning för en annullerad beställning kommer vi att återbetala beloppet till dig. 

Observera också att Haelo kan annullera beställningen även om den har accepterats av Haelo under förutsättning att du insåg eller borde ha insett att prisinformationen var felaktig. 

Observera att leveranskostnaderna inte ingår i priset för varorna. Leveranskostnaderna anges i samband med fraktmetoderna i kassan och nedan i avsnitt 8. 

  1. BETALNINGAR

Vi använder Shopifys betaltjänster. Mer information finns på Shopifys betalningsvillkor [LÄNK]. 

Vi accepterar följande betalningsmetoder: 

  • Kreditkort: Visa, Mastercard, Maestro, American Express
  • Klarna betalar senare 
  • Klarna Slice It
  • Klarna betalar nu

När du betalar med kreditkort reserveras köpesumman innan Haelo godkänner beställningen. Köpesumman debiteras när Haelo har accepterat din beställning genom att skicka dig en leveransbekräftelse.  

Observera att vi inte kan avbryta en beställning när den har skickats till vårt lager. Om du vill annullera en beställning ber vi dig vänligen att returnera beställningen i enlighet med avsnitt 8.

Vi är inte ansvariga för eventuella avgifter eller straffavgifter som kan införas av betalningsleverantören till följd av att betalningen av din beställning har behandlats. 

Observera att om du väljer att betala med American Express, faktura (Klarna Pay Later) eller delbetalningar (Klarna Pay Later eller Klarna Slice It) kan ytterligare avgifter tillkomma. 

  1. LEVERANS

Fraktmetoder

Vi skickar inom EU från vårt lager i Stockholm. Vi erbjuder olika fraktmetoder för att uppfylla dina behov. Se alla fraktalternativ, beräknad leveranstid och kostnader nedan.

Din beställning kommer att skickas inom 24 timmar från det att du får din leveransbekräftelse på arbetsdagar (exklusive helgdagar).

Destination: Sverige

Airmee Home Delivery*, kostnad 70 SEK (7 €), leveranstid 1-3 arbetsdagar.

Budbee Home Delivery*, kostnad 49 SEK (4,9 €), leveranstid 1-3 arbetsdagar.

Postnord*, kostnad 223 SEK (23 €), leveranstid 1-3 arbetsdagar.

Hämta: Om du befinner dig i Stockholm kan du välja att hämta din beställning i vår butik på Tegnérgatan 1, 111 40 Stockholm. Det är kostnadsfritt att hämta din beställning i vår butik. Hitta våra öppettider här [LÄNK].

*Budbee och Airmee erbjuder hemleverans mellan kl. 17.00 och 22.00.

Destination: Europa

UPS Standard, kostnad 75 SEK (7,5 €), leveranstid 2-5 arbetsdagar.

UPS Express, kostnad 440 SEK (44 €), leveranstid 1-3 arbetsdagar. 

Observera att vi inte kan ändra leveransadressen när beställningen är gjord, att vi inte kan avbryta en beställning när den har skickats till vårt lager och att leverans till landsbygdsadresser kan leda till längre leveranstider. 

Leveranstiderna tar inte hänsyn till eventuella förseningar på grund av betalningsgodkännande och/eller lagertillgång. Om Haelo inte levererar inom 30 dagar kan du ha rätt att häva köpet.  

Förlängd leveranstid

Observera att vissa produkter erbjuds i förhandsförsäljning. Dessa produkter kan ha en förlängd leveranstid. Dessa produkter måste levereras från våra leverantörer, vilket leder till en förlängd leveranstid. Om en förlängd leveranstid gäller för en produkt anges detta tydligt för respektive produkt och vid kassan. 

  1. ÅNGERRÄTT, RETURER OCH ANDRA RÄTTIGHETER

Tillbakadragande

Du har rätt att ångra ditt köp eller byta ut din produkt genom att lämna in eller skicka ett meddelande om detta till Haelo inom 14 dagar från det datum då du har fått produkten. Meddelandet kan skickas på olika sätt. Helst kan du använda vår returblankett som tillhandahålls tillsammans med leveransen. Du kan också använda den standardblankett som finns på Konsumentverkets webbplats [LÄNK]. Skicka anmälan till vår adress på Tegnérgatan 1, 111 40 Stockholm eller skicka den till hello@haelo.se. 

Observera att du inte behöver använda de särskilda blanketterna utan kan skicka ett brev eller ett e-postmeddelande till de postadresser och e-postadresser som anges ovan med information om att du kommer att ångra eller byta ditt köp. Om du skickar oss ett e-postmeddelande skickar vi dig en bekräftelse när vi har mottagit din anmälan. Hänvisa alltid till ditt ordernummer i din kommunikation med oss. Du kanske vill behålla en kopia av ditt meddelande om annullering för dina egna register.

Återbetalning i samband med ångerrätten

Om du väljer att ångra ditt köp i enlighet med villkoren i detta avsnitt 8, kommer Haelo att återbetala det belopp som betalats till Haelo. 

Haelo kommer att betala tillbaka pengarna inom 14 dagar från det datum då vi har mottagit ditt meddelande om återkallelse, under förutsättning att Haelo har mottagit produkten/produkterna från dig eller om Haelo har fått bevis på att produkterna har skickats tillbaka till Haelo. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid köpet om du inte uttryckligen godkänner en annan metod. Du kommer aldrig att debiteras extra om en annan betalningsmetod används. 

Observera att Haelo endast ger full återbetalning om produkten/produkterna är i samma skick som vid leveranstillfället. Om produkternas värde har minskat på grund av att du har hanterat produkterna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa deras egenskaper eller funktion, är du skyldig att ersätta oss. Haelo har då således rätt att hålla inne ett sådant belopp av återbetalningen. 

Observera att om du har valt en annan leveransmetod än Haelos standardfrakttjänst kommer vi endast att återbetala fraktkostnaderna med ett belopp som motsvarar vår standardfrakttjänst. 

Fraktkostnader för att returnera produkterna

Observera att du måste betala fraktkostnaderna för att returnera produkterna i enlighet med din ångerrätt och bytesrätt och att Haelo inte har någon skyldighet att betala sådana kostnader.

Undantag / artiklar som inte kan returneras 

Vissa typer av varor kan inte returneras, t.ex. mat och dryck samt kosttillskott. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar om din specifika vara på hello@haelo.se. 

Returnering av produkterna

När du ångrar eller byter ditt köp ska du returnera produkten/produkterna så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du skickat ditt meddelande.

När du returnerar produkten följer du nedanstående steg.

  • Placera produkten/produkterna i den ursprungliga fraktlådan eller i någon annan solid kartong.
  • Fyll i returformuläret och lägg det i lådan.
  • Stäng lådan och tejpa den ordentligt.
  • Placera returetiketten på lådan över den tidigare leveransinformationen.
  • Återlämna vid närmaste utlämningsställe.
  • Skicka paketet till följande adress:

Haelo Clinic AB

Tegnérgatan 1

111 40 Stockholm

Sverige 

Vi föredrar att produkterna returneras via Haelos returtjänst för att säkerställa att de är skyddade och försäkrade under transporten. Du kan dock returnera produkterna med vilken säker transport som helst.

  1. DEFEKTA PRODUKTER 

Om du får defekta produkter ska du meddela oss omedelbart. Enligt konsumentlagen (2022:260) har du rätt att reklamera defekta produkter inom tre år. Du måste dock alltid meddela Haelo inom en rimlig tid efter att du har upptäckt att produkterna är defekta. När du har skickat tillbaka och verifierat det, ordnar vårt team gärna en likadan ersättning. Observera att det ursprungliga inköpsbeviset behövs för att behandla returnerade varor. Mer information om dina lagstadgade konsumenträttigheter finns i konsumentlagen (2022:260) eller på www.hallåkonsument.se.

  1. PRODUKTEN HAR INTE GETT DET ÖNSKADE/FÖRVÄNTADE RESULTATET/EFFEKTEN

När det gäller produkter i fysisk form är vi ansvariga för eventuella originalfel i produkterna som fanns när de köptes eller levererades till dig. Ett fel som visar sig inom tjugofyra (24) månader anses ha funnits från början, såvida vi inte kan visa att felet inte fanns vid tidpunkten för köpet eller leveransen. Efter tjugofyra (24) månader är det upp till dig att bevisa att felet fanns vid tidpunkten för köpet eller leveransen.

Vi ansvarar inte för fel som orsakats av dig, till exempel om du inte har följt underhållsinstruktionerna eller om du har skadat produkterna.

Haelo eller dess personal kan inte hållas ansvariga för produktmissbruk eller för produkter som används utanför Haelo Skincare Professionals rekommendationer. Du måste följa hudvårdsexperternas anvisningar om vilka produkter som ska användas och hur de ska användas. Om du upplever en negativ reaktion på en produkt ska du omedelbart avbryta användningen och kontakta din Haelo Skincare Professional. Din Haelo Skincare Professional kommer att ge vägledning och rekommenderade nästa steg för produktanvändning och/eller alternativa produkter och ingredienser.

Återbetalningar och utbyten i denna situation erbjuds enligt Haelo Skincare Professional:s gottfinnande. 

  1. HAELOS KVALITETSGARANTI

Haelo agerar i enlighet med gällande konsumentbestämmelser. Vänligen meddela oss så snart som möjligt efter att du har mottagit defekta produkter.

  1. MEDDELANDE OM UPPHOVSRÄTTSLIGT TILLSTÅND

Upphovsrätten till de dokument som tillhandahålls på denna webbplats (inklusive, men inte begränsat till, Haelos varumärken, logotyper, grafik, text, foton, design, logotyper, ikoner, bilder, data och programvara) ägs av eller är licensierade till Haelo och dess dotterbolag. Du har rätt att använda detta material endast för personliga, icke-kommersiella ändamål. Du får ladda ner, skriva ut och lagra kopior av detta material för ditt eget personliga, icke-kommersiella bruk, förutsatt att detta meddelande om upphovsrättstillstånd finns med i alla sådana kopior. Du får inte ta betalt av någon för användning av materialet och du får inte publicera, duplicera eller på annat sätt distribuera materialet till andra utan föregående samtycke från Haelo. Du får inte ändra materialet på något sätt utan föregående skriftligt tillstånd från upphovsrättsinnehavaren. Förutom vad som uttryckligen anges i detta rättsliga meddelande ska inga rättigheter eller licenser till materialet, eller någon del därav, beviljas eller underförstås.

För pressförfrågningar, vänligen kontakta oss på hello@haelo.se 

  1. VARUMÄRKEN

Haelos varumärken inkluderar men är inte begränsade till namnet och logotypen Haelo. Observera att din användning av denna webbplats inte ger dig någon rätt att använda våra varumärken. 

  1. COOKIES

Cookies används på webbplatsen för att förbättra din surfupplevelse. Cookies kan till exempel identifiera din enhet, vilket gör att webbplatsen kan komma ihåg dina personliga inställningar.

För mer information om Haelos användning av cookies, se vår cookiepolicy [LÄNK].

  1. POLICY FÖR ÅTERFÖRSÄLJNING 

Du får köpa produkter på webbplatsen endast för personligt bruk och inte för kommersiellt bruk. Genom att göra en beställning på webbplatsen intygar du att du köper produkter för ditt eget personliga bruk och inte för vidareförsäljning och att du accepterar villkoren. 

  1. INFORMATION PÅ WEBBPLATSEN. 

Haelo kan inte lova att innehållet på webbplatsen är fritt från felaktigheter eller typografiska fel. Vi kan inte heller garantera att all information är aktuell. Haelo kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen. Även om Haelo strävar efter att visa korrekta texter, bilder och priser på webbplatsen och i webbutiken kan fel uppstå.

En del av de tjänster som tillhandahålls via webbplatsen tillhandahålls av tredjepartsoperatörer, t.ex. vissa betaltjänstleverantörer. I situationer där Haelo agerar som ombud för sådana tjänster kan vi inte hållas ansvariga för eventuella fel som uppstår till följd av deras verksamhet. Haelo kan inte hållas ansvarig för skador som orsakas av att använda webbplatsen eller för den delen av att inte kunna använda webbplatsen. Haelo kan inte garantera problemfri, oavbruten och säker tillgång till webbplatsen.

  1. LÄNKAR

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser som ligger utanför vår räckvidd. Vi kan inte hållas ansvariga för sådana webbplatsers innehåll eller integritetspolicy.

  1. ÖVERTRÄDELSE AV REGLER

Haelo förbehåller sig rätten att söka alla lösningar som är tillgängliga enligt lag och rättvisan för överträdelser av dessa villkor, inklusive rätten att blockera tillgången till webbplatsen.

Personer som bryter mot begränsningen av lösenordsskyddade områden på webbplatsen kan bli föremål för åtal.

  1. HAILOS ANSVAR

Haelos ansvar gentemot dig är i varje enskilt fall begränsat till dessa villkor om inte annat föreskrivs i lag. Haelo kan inte i något fall ta på sig något ansvar för indirekta skador, t.ex. utebliven vinst, eller vid force majeure, t.ex. krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, myndighetsåtgärder, strejk, lockout, blockering, fel på el-, telefon- eller internettjänster, naturkatastrofer eller liknande händelser.

Haelos ansvar gentemot dig kommer aldrig att överstiga ditt totala inköpsbelopp för varje beställning, om inte annat föreskrivs i lag. 

I händelse av force majeure kommer Haelos skyldigheter att avbrytas. Avtalet mellan dig och Haelo kan i sådana fall helt eller delvis sägas upp av dig själv eller av Haelo.

  1. BESTÄMMELSER SOM KAN SKILJAS FRÅN VARANDRA

Om någon del av dessa villkor anses vara ogiltig eller ogenomförbar, ska detta beslut inte ogiltigförklara någon annan bestämmelse i dessa villkor; i stället ska de ogiltiga villkoren ersättas med andra villkor för att ge effekt åt de kommersiella avsikterna i dessa villkor.

  1. GÄLLANDE LAGSTIFTNING 

Dessa villkor regleras av svensk lag. Med undantag för förbud och utan begränsning av eventuella lagstadgade rättigheter för konsumenter, kommer alla tvister som rör dessa villkor att hänskjutas till Stockholms tingsrätt som första instans. 

För svenska kunder gäller att du också kan lämna in eventuella krav mot Haelo till Allmänna reklamationsnämnden (ARN):

Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se

För europeiska kunder gäller att du också kan lämna in eventuella krav mot Haelo genom att använda den europeiska onlinetvistlösningen (tillgänglig på alla EU-språk) på följande adress: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV. 

När du använder den europeiska tvistlösningen online, vänligen se vår e-postadress: hello@haelo.se

  1. INFORMATION OM FÖRETAGET

Haelo Clinic AB, org.nr 559343-0233

Postadress: Tegnérgatan 1, 111 40 Stockholm, Sverige 

Besöksadress: Tegnérgatan 1, 111 40 Stockholm, Sverige

E-post: hello@haelo.se 

  1. VERSION AV VILLKOREN

Den senaste uppdateringen av Haelos villkor gjordes i Juli 2023.